Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC4783106   Fonaments de l'escola inclusiva. Oportunitats d'aprenentatge
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   3VAO Fonaments de l'escola inclusiva. Oportunitats d'aprenentatge
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Acompanyar i generar coneixements a partir de les nocions sobre inclusió educativa, estratègies, metodologies, idees, experiències... per atendre millor la diversitat, sempre prenent com a punt de partida la reflexió de la pròpia pràctica, l’anàlisi del context de centre, les dinàmiques i el treball en grups cooperatius en els fòrums. L’objectiu final és ajudar als participants a esdevenir persones més inclusives i facilitadores d’una cultura de centre que vagi generant processos d'inclusió.
Trobareu més informació al web https://aprenonline.org/cursos/178-fonaments-de-lescola-inclusiva/
  
Objectius   - Ajudar als participants a esdevenir persones més inclusives i facilitadores d’una cultura de centre que vagi generant processos d'inclusió.
- Conèixer i aclarir què és la inclusió.
- Proporcionar reflexions i eines pels canvis que s'han d'anar generant en un centre, si vol esdevenir inclusiu.
- Situar l’escola inclusiva i la igualtat d’oportunitats d’aprenentatge dins del nou Decret curricular.
- Analitzar com abordem l'atenció a la diversitat i ajudar a conèixer diferents camins per avançar cap a una escola per a tothom.
- Plantejar i conèixer metodologies per aconseguir models d'intervenció amb tot l'alumnat, per tal de fer possibles els canvis metodològics necessaris i els climes de centre i aula adients per a l'accessibilitat al currículum.
- Constatar la importància de la col·laboració, el treball en xarxa i el treball en famílies per avançar en el procés inclusiu.
  
Continguts   - Tema 1:
De l’escola inclusiva al sistema inclusiu.
Què entenem per una escola per a tothom. Canvi de mirada i de paradigma.
Participació, corresponsabilitat i obertura a l'entorn.
Un nou enfocament vers un sistema educatiu inclusiu.

- Tema 2:
Del Projecte Educatiu de Centre a l’aula.
Projecte educatiu per a tot l'alumnat.
Currículum i oportunitats per tots.
Disseny a partir de les mesures i suports.

- Tema 3:
Planificació de l’atenció educativa.
Disseny Universal d'Aprenentatge.
Metodologies que faciliten l'inclusió. Treball competencial.
Avaluar per aprendre.

- Tema 4:
Resposta a la intervenció.
Identificació de les necessitats.
Personalització de l'aprenentatge.
Necessitats específiques de suport educatiu

- Tema 5:
Projecte. Procés d'inclusió en el centre o en la gestió de l'aula.
Visió inclusiva des del nou Currículum.
Propostes didàctiques.
  
Formador/a   Francisco Bravo de las Heras
  
Avaluació   Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les tasques proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).