REC4783106 |
Fonaments de l'escola inclusiva. Oportunitats d'aprenentatge |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
3VAO Fonaments de l'escola inclusiva. Oportunitats d'aprenentatge
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Acompanyar i generar coneixements a partir de les nocions sobre inclusió educativa, estratègies, metodologies, idees, experiències... per atendre millor la diversitat, sempre prenent com a punt de partida la reflexió de la pròpia pràctica, l’anàlisi del context de centre, les dinàmiques i el treball en grups cooperatius en els fòrums. L’objectiu final és ajudar als participants a esdevenir persones més inclusives i facilitadores d’una cultura de centre que vagi generant processos d'inclusió.
Trobareu més informació al web https://aprenonline.org/cursos/178-fonaments-de-lescola-inclusiva/
|
| |
Objectius |
- Ajudar als participants a esdevenir persones més inclusives i facilitadores d’una cultura de centre que vagi generant processos d'inclusió.
- Conèixer i aclarir què és la inclusió.
- Proporcionar reflexions i eines pels canvis que s'han d'anar generant en un centre, si vol esdevenir inclusiu.
- Situar l’escola inclusiva i la igualtat d’oportunitats d’aprenentatge dins del nou Decret curricular.
- Analitzar com abordem l'atenció a la diversitat i ajudar a conèixer diferents camins per avançar cap a una escola per a tothom.
- Plantejar i conèixer metodologies per aconseguir models d'intervenció amb tot l'alumnat, per tal de fer possibles els canvis metodològics necessaris i els climes de centre i aula adients per a l'accessibilitat al currículum.
- Constatar la importància de la col·laboració, el treball en xarxa i el treball en famílies per avançar en el procés inclusiu.
|
| |
Continguts |
- Tema 1:
De l’escola inclusiva al sistema inclusiu.
Què entenem per una escola per a tothom. Canvi de mirada i de paradigma.
Participació, corresponsabilitat i obertura a l'entorn.
Un nou enfocament vers un sistema educatiu inclusiu.
- Tema 2:
Del Projecte Educatiu de Centre a l’aula.
Projecte educatiu per a tot l'alumnat.
Currículum i oportunitats per tots.
Disseny a partir de les mesures i suports.
- Tema 3:
Planificació de l’atenció educativa.
Disseny Universal d'Aprenentatge.
Metodologies que faciliten l'inclusió. Treball competencial.
Avaluar per aprendre.
- Tema 4:
Resposta a la intervenció.
Identificació de les necessitats.
Personalització de l'aprenentatge.
Necessitats específiques de suport educatiu
- Tema 5:
Projecte. Procés d'inclusió en el centre o en la gestió de l'aula.
Visió inclusiva des del nou Currículum.
Propostes didàctiques.
|
| |
Formador/a |
Francisco Bravo de las Heras
|
| |
Avaluació |
Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les tasques proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|